reklama

The Nevar

Ak patríte k milovníkom E.A. Poea, tak Vás určite poteší táto moja báseň. Pri písaní ktorej som sa nechal inšpirovať práve Poeovým Havranom. Báseň je trochu dlhšia, ale snáď Vás to neodradí od toho, aby ste ju dočítali až do konca. Pekný deň :-)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Milujem ju. Volá sa Katka a je taká sladká,keď odlepujú sa jej slová z pier.Astronaut ju poznať viac, nelietal by na mesiac.Pušky majúc broky jej, rozostrieľali by svetom mier.To mi ver.Spoznal som ju v slnný deň, keď kvitol vŕby peň,tuším bol vtedy september.Zasiahnutý ako vpichom včely, zo štartu zrazu v cieliutekal som ako divá zver.Ako divá zver, to mi ver.Mysliac na tú ženu z rámu, nevedel som že mi oči klamúa len zápach cítiť od mojich dvier.Sna môjho nie je hodná, táto lesná víla zvodnáchcela brať len lásku na úvera to sa nedá, to mi ver.Schladený tou horkou kávou, chystal som sa nad popravouvyniesť spravodlivý mier.Zdalo sa mi, že sa život vlečie a pod sakom mi srdce tečiea tak hodil som si slučku ponad ker,kde zomriem, tomu ver.Pred obrazom smrti, zrazu cítim že mi ruku drtívýkrik z nočných, tmavých dier.Snívam? Veď to je tvoj hlas a práve včasmi pripomenul ten tajomný podvečers tebou, to mi ver.Vtedy citom plný, som nevidel že teba nechuť plní,keď bozk tlačil som do tvojich pier.Posilnený láskou, vyrukoval som s otázkou,či dáš ceste mojej smer.A ty? - nikdy tomu ver.Pokrčený ako alobal, som do čierňavy vesloval,prevteľujúc sa do príšer.Prázdno v tele a diera v čelestal sa zo mňa dezertér.Tomu ver.Stále mysliac, že tvoja ruka my svoju silu núka,vyťahoval som si hák spod rebier.Či uvidím ešte raz, svet toľkých krás,čo hral sa so mnou ako revolver?"NIKDY! VER".Aký hlas to zvolal a môj osud prorokoval?Či dáky dávny, strašný zver?Či nemám vlastný bôl? A on ako do čaju soľmi do žíl vlieva hustý tér.Tomu ver.Počuj tvoru divný, spusti radšej svoje hymnyo hedvábnosti jej rudých pier.Opíš jej krásu. No vtedy, keď sa i stromy trasúa i chorí vkladajú kapitál do svojich vier."NEPOVIEM TOMU VER".Ký diabol si to tu ku mne sadol,že i poslednú nádej odohnal od mojich dvier.Počuj tvoru z pekiel, prečo si sem vlastne vletela rozhasil v duši mojej mier?Len tak? "TOMU VER".Počuj rarach s pekla a či symbol svetla,len jedna otázka mi plní necesér.Či s mojou Katkou, tak nekonečne sladkouma čaká lásky zmier?"NIKDY VER".Ó ty čudo hnilé, vedz, že od tejto chvílenezavládne v srdci mojom mier.Prišlo si ako z neba blesk a spustilo veľký treska mňa prinútilo hodiť slučku ponad ker,kde zomriem, to mi ver.Čierna para mi stále srdce páraa strach mi núka do mojich pier.Nevidiac z tmy svetlo, nešťastie ma stretloskúsiť lásku na úver.Lásku na úver! To mi ver.

Michal Jánoš

Michal Jánoš

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študent - Michal Jánoš Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu